بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب

بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب کدام است؟

  • نرم افزار تحت وب چیست؟
  • مزایا و معایب حسابداری تحت وب  نسبت به نرم افزارهای دیگر چیست؟
  • چند نوع نرم افزار تحت وب حسابداری وجود دارد؟
  • مزایای نرم افزار حسابداری تحت وب میلیونر چیست؟
  • آیا نرم افزار حسابداری مبتنی بر وب ، تحت وب، ابری و آنلاین یکی هستند؟

این ها برخی از پرسش هاییست که در این مقاله پاسخ آن ها را خواهید یافت…

آنچه در میان مردم جا افتاده به نرم افزاری که امکان کاربری از طریق اینترنت داشته باشد، نرم افزار حسابداری تحت وب یا مبتنی بر وب می گویند. اما سوال اینجاست آیا تمام آنچه شرکت ها به عنوان نرم افزار حسابداری تحت وب به مشتری ارائه می دهند، واقعا یک نرم افزار حسابداری web base است ؟! خیر

برای روشن شدن این موضوع بهتر است با انواع روش های ارائه نرم افزار حسابداری تحت وب در ایران آشنا شوید.

نرم افزار حسابداری تحت وب

انواع نرم افزارهای حسابداری تحت وب که در ایران ارائه می شود:

۱- ارتباط از طریق ریموت دسکتاپ (Remote desktop) :

گاها مشاهده شده برخی شرکت ها در تبلیغات خود اقدام به فروش نرم افزارهای حسابداری تحت وب خود می کنند اما هنگامی که نرم افزار را خریداری نمایید به شما توضیح خواهند داد که نحوه ارتباط شما با سیستم حسابداریتان از طریق ریموت دسکتاپ است. در این روش، معمولا نیاز به نصب ویندوز سرور و انجام تنظیمات خاص وجود دارد.

همچنین در صورتی که تعداد کاربرهای شما بیشتر از ۳ نفر به صورت هم زمان باشد قطعا نیاز به سخت افزار رده بالا برای سرور خود خواهید داشت. علاوه بر آن در این روش احتمال و ریسک هک بسیار بالا خواهد بود. زیرا یکی از روش های مورد علاقه هکرها استفاده از پورت ریموت دسکتاپ است.

خاطر نشان می کنم ریموت دسکتاپ یکی از امکانات خوب ویندوز بوده و در واقع شرکت های نرم افزاری برای ایجاد بستر ارتباط از طریق ریموت هیچ زحمتی نمی کشند و تمامی نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار امکان فعالیت از راه دور و از طریق ریموت را دارا هستند، و چنانچه بابت اینکه شرکت حسابداری اجازه فعالیت از طریق ریموت دسکتاپ را به شما بدهد هزینه پرداخت کرده اید، پولتان را دور ریخته اید.

البته گاها مشاهده می شود برخی شرکت های نرم افزاری بابت دسترسی کاربرهای مختلف بر روی یک سیستم عامل واحد نیز، هزینه دریافت می کنند که در صورت خرید این نرم افزارها چاره ای جز ارتباط از طریق ریموت و پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت.

۲- ارتباط از طریق مرورگر

این نرم افزارها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

دسته اول : استفاده از دیتا سنترهای ابری

در این روش کلیه اطلاعات شما بر روی دیتا سنترهای شرکت ذخیره می شوند و دریافت گزارشات و ارسال اطلاعات از طریق مرورگر خواهد بود، از جمله مزایای اینگونه نرم افزارهای حسابداری تحت وب یکپارچگی اطلاعات و به روز بودن آمارها به صورت ۲۴ ساعته و همچنین امکان دسترسی به سیستم حسابداری از هر جای دنیا و توسط هر وسیله شخصی و حتی غیر شخصی که امکان نصب مرورگر را داشته باشد، مانند لب تاپ، تبلت، موبایل و … می باشد.

اما نیاز به اینترنت برای انجام امور حسابداری ، فعالیت در محیط مرور گر، محدودیت های کاربری موجود در مرورگرها و امکان فروخته شدن (لو رفتن) اطلاعات شما به صورت عمدی و غیرعمدی از معایب اینگونه نرم افزارها می باشد.

همچنین در این روش نیاز به پرداخت هزینه های سالیانه تصاعدی دیتا سنتر برای فعال ماندن نرم افزار حسابداری وجود دارد.

نرم افزار حسابداری تحت وب

دسته دوم استفاده از دیتا سنترهای محلی (local host) :

در این روش نیز محیط کاربری نرم افزار از طریق مرورگر خواهد بود و در واقع همانند روش قبل نرم افزار شما یک وب سایت با امکانات ثبت اطلاعات و دریافت گزارشات می باشد اما مزیت این روش نسبت به روش قبل این بوده که برخلاف دسته اول اطلاعات بر روی سرور شخصی شما در محل دلخواه شما ذخیره می گردد. و امنیت اطلاعاتی بالاتری را در اختیار خواهید داشت،

همچنین مزیت این روش نسبت به روش قبل عدم نیاز به پرداخت سالیانه هزینه دیتا سنتر می باشد. اما این روش نیز معایبی چون نیاز به خریداری سخت افزار رده بالا و محدودیت های فعالیت در محیط مرورگر را داراست.

۳- نرم افزارهای ویندوزی آنلاین

شرکت های معدودی نیز وجود دارند که توانایی آن را داشته، بستری را فراهم کنند تا بتوان توسط نرم افزار حسابداری نصب شده بر روی سیستم و تحت وب (بستر اینترنت) بین دفاتر و شعب مختلف ارتباط برقرار کرد. این ارتباط از ۲ روش آنلاین(ارتباط مداوم) و آفلاین (ارتباط در هنگام نیاز و موقت) اجرا می گردد، از مزایای روش آنلاین به روز بودن لحظه ای اطلاعات، امکان ارتباط از هر جای دنیا توسط دستگاهی که نرم افزار بر روی آن نصب شده باشد(هر سیستمی امکان ارتباط ندارد و این یعنی امنیت بالاتر اطلاعات شما) و انجام کلیه امور مالی از راه دور می باشد. اما در این روش نیز مانند نرم افزارهای تحت محیط مرورگر، در صورت قطع و یا کند شدن اینترنت با دردسر مواجه خواهید شد. اما در روش آفلاین دفاتر و شعب شما به صورت مجزاء فعالیت های مالی تعیین شده را انجام داده و تنها در زمانی که نیاز به سینک شدن اطلاعات وجود داشته باشد و شرایط ارتباطی فراهم گردد، با یک کلیک می  توانید اقدام به سینک کردن اطلاعات خود نمایید. کلیه نرم افزارهای گروه نرم افزاری میلیونر اعم از نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری پخش و سازمانی امکان فعالیت تحت وب به صورت آنلاین و آفلاین را دارا می باشند. در این روش اطلاعات شما بر روی سرور های شخصی ذخیره خواهد گردید و خیالتان از بابت امنیت اطلاعات راحت خواهد بود و از آنجا که هر کدام از سیستم ها به صورت مجزا اقدام به محاسبات می نمایند در واقع تنها استفاده از سرور خواندن و نوشتن اطلاعات بوده، در نتیجه نیازی به سرور های رده بالا نخواهد بود. در این روش برای شرکت های هلدینگ که هر کدام از بخش های زیر مجموعه آنها به فعالیت های متفاوتی مشغول می باشند نیز بستری فراهم می شود تا تیم حسابداری بتواند با حداقل اتلاف وقت، گزارشات جامع و یکپارچه ای را در اختیار مدیران قرار دهند.

۹ دیدگاه

  • سلام مرسی از مقاله خوب و جامعتون در مورد نرم افزار حسابداری تحت وب . می خواستم بپرسم من حوزه فعالیت کاریم شرکت پخش مواد غذاییه . به نظرتون نرم افزار حسابداری تحت وب به درد من می خوره یا نه ؟

  • سلام . من مقاله ای که در مورد حسابداری تحت وب منتشر کرده بودین رو خوندم. این نوع حسابداری برای من که کارم توزیع و پخش موادپتروشیمی هست این حسابداری تحت وب مفید هست یا نه؟

  • سلام . حسابداری تحت وب و نرم افزار های حسابداری تحت وب چه مزیت هایی نسبت به دیگر نرم افزار های حسابداری داره ؟ ممنون میشم من راهنمایی کنید

  • سلام وقت شما بخیر . ممنونم از مقاله مفیدتون در مورد نرم افزار حسابداری تحت وب . میخاستم از تون بپرسم حسابداری تحت وب برای هر صنف کاری می تونه مفید باشه؟

  • سلام . مرسی از مقاله جامع شما در مورد حسابداری تحت وب . می خواستم بدونم کار با این نرم حسابداری تحت وب راحته ؟ یعنی خودم می تونم باهاش کار کنم ؟

  • سلام . مرسی از مطالب مفیدی که در مورد حسابداری تحت وب در این نوشته برای ما به اشتراک گذاشتین . الان که اینترنت یکم دچار اختلال شده نرم افزار های حسابداری تحت وب فعالن و میشه ازشون استفاده کرد؟

    • سلام دوست عزیز ممنون از شما که زمان گذاشتید و مقاله ما رو مطالعه کردید . بله با نت ملی امکان استفاده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *