چه طور نرم افزار پخش مویرگی به کارها نظم میدهد؟

 مدیریتی منظم با نرم افزار پخش و توزیع مویرگی 

پس از اختراع کامپیوتر و همگانی شدن استفاده از این ابزار، کارهایی که با این وسیله انجام می‌ شد بسیار محدود بود و فقط شامل یک سری کار های عمومی مانند تایپ، گشت و گذار های اینترنتی، دیدن فیلم و … بوده است. اما با گذشت زمان و تخصصی تر شدن کار ها، مردم به کاربرد های عمومی کامپیوتر ها اکتفا نمی کردند. با طراحی و ساخت انواع نرم افزار ها، مانند نرم افزار پخش و توزیع مویرگی هر کسی بر اساس نیاز های خود اقدام به تهیه نرم افزار مخصوص به کسب و کار خود کرد. 

صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل پیشرفت های چشمگیری داشته است که یکی از آن ها طراحی و ساخت نرم افزار پخش و توزیع مویرگی می باشد. در واقع می توان گفت توزیع کالا و پخش آن به تمامی نقاط کشور، یکی از مهم ترین بخش های صنعت و دغدغه بسیاری از تولید کنندگان بوده است. چرا که ارسال دقیق و کامل کالا به همه نقاط کشور کار سختی بوده و نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار زیادی می باشد. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی درباره استفاده از نرم افزار پخش و توزیع مویرگی در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

کاربرد نرم افزار پخش و توزیع مویرگی 

نرم افزار پخش و توزیع مویرگی زیر مجموعه‌ ای از نرم افزار های حسابداری می باشند که در شرکت های توزیع و پخش کالا مورد استفاده قرار می گیرند. در شرکت های پخش، با توجه به تعداد مشتریان و پراکندگی جغرافیایی با چالش‌ های زیادی در زمینه پخش و توزیع محصولات رو به رو هستند. به همین دلیل دسترسی به یک نرم افزار مطمئن می تواند بسیاری از نگرانی ها و چالش ها را برای مدیران شرکت‌ های پخش برطرف نماید. 

مدیریت نظم در پخش مویرگی

مشاهده مشخصات نرم افزار پخش مویرگی میلیونر

یکی از مهم ترین وظایف شرکت های توزیع و پخش کالا تحویل سریع و سالم کالا به مشتری می باشد که این کار فقط با ایجاد یک شرایط مناسب می تواند مهیا شود. نرم افزار پخش و توزیع می تواند کمک بزرگی برای کارفرمایان شرکت‌ های پخش باشد. 

حسابداران شرکت های پخش با در دسترس داشتن یک نرم افزار توزیع مناسب، می توانند پخش کالا های مختلف را در مناطق جغرافیایی دور و نزدیک بررسی کرده و روند ارسال محصولات و تضمین سلامت کالا تا رسیدن به مشتری را فراهم می کند. در نتیجه می‌ توان گفت این نرم‌افزار ها به عملیات ارسال محصولات به صورت هماهنگ کمک می‌کنند تا در ارسال کالا پراکندگی ایجاد نشده و کالا های سفارشی در اسرع وقت به دست مشتریان برسد. 

ویژگی های بهترین نرم افزار پخش و توزیع مویرگی 

با توجه به تعداد زیاد شرکت های حاضر در حوزه فناوری اطلاعات که نرم افزارهای خاصی را طراحی کرده و به بازار عرضه می کنند، همواره یکی از چالش ها برای مدیران انتخاب یک نرم افزار عالی است که پوشش دهی جامعی از فرآیند های کسب و کار برای آن ها ارائه دهد. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در انتخاب نرم افزار پخش و توزیع مویرگی راهنمای مدیران شرکت‌ های پخش می باشد: 

  • پوشش دهی کامل فرایند های مالی و حسابداری صنایع پخش

از ویژگی های یک نرم افزار مناسب در حوزه پخش مویرگی، می توان به فرایند محور و تحت وب بودن آن اشاره کرد. همچنین نرم افزار باید بتواند حوزه های مالی، منابع انسانی، فروش و پخش مویرگی و مدیریت ارتباط با مشتریان را به صورت یکپارچه پیاده سازی کند و از طرف دیگر گزارشات فرایند محور و لحظه‌ ای می تواند مدیران بسیاری را به آن نرم‌ افزار جذب کند. 

  • پوشش فرآیند های پخش مویرگی سرد و گرم

پخش گرم و سرد در واقع دو روش فروش و توزیع کالا و محصولات هستند که به عنوان زیر مجموعه ای از پخش مویرگی شناخته می شوند. در پخش گرم بازاریاب با ماشینی که حاوی کالا های مورد عرضه می باشد به مناطق هدف راهی می شود. در حالی که بازاریاب در پخش سرد ابتدا کالا را به فروشنده معرفی می کند و در صورت درخواست خرید، فاکتور صادر می کند.

در مرحله بعدی ماشین حمل کالا به آدرس فروشنده مراجعه می کند و اجناس را طبق فاکتور تحویل می دهد. به طور کلی می توان گفت پخش گرم در یک مرحله و پخش سرد در دو مرحله انجام می شود. در میان انواع نرم افزار ها، نرم افزاری بهتر است که همه فرآیند های پخش گرم و سرد را به صورت جامع پوشش دهد. 

  • امکان مدیریت تمامی فرایند های انبارداری

از بزرگ ترین شرکت های صنعت پخش که در سراسر کشور فعالیت فروش مویرگی را مدیریت می‌ کنند تا شرکت هایی در بخش‌ های کوچک تر از جمله استانی و منطقه ای، دارای انبار های متفاوت و کوچک و بزرگی هستند که زیر ساخت های انبارداری در آن ها متفاوت است. بنابراین یکی دیگر از ویژگی هایی که نرم افزار  پخش و توزیع مویرگی باید داشته باشند، پوشش دهی مناسب به فرآیند های ثبت و مدیریت کالا در انبار های گوناگون و قابلیت گزارشات لحظه ای است. 

  • قابلیت مدیریت یکپارچه ناوگان فروش مویرگی

تا قبل از طراحی و ساخت نرم افزار های تحت وب، تمامی گزارشات ویزیتور هایی که به طور مستقیم با فروشنده در ارتباط بودند با تاخیر زیادی به مدیران می رسید. اما با نرم افزار پخش و توزیع مویرگی ویزیتور ها می توانند به صورت لحظه ای رفتار بازار و مصرف کنندگان را ثبت کرده و گزارشات مالی، درخواست خریداران و موجودی های انبار را در مدت زمان کوتاهی در اختیار مدیران قرار دهند. 

  • توانایی پوشش کامل ساختار های متنوع در شرکت های پخش و توزیع

همان طور که می دانید شرکت های پخش در صنایع مختلفی فعالیت دارند. از پخش مواد غذایی و محصولات لبنی تا محصولات آرایشی، صنایع دارویی و … همگی به نرم افزار پخش و توزیع مویرگی نیاز دارند. در این میان شرکت های پخش، هنگام انتخاب نرم افزار پخش باید نرم افزار مربوط به ساختار اختصاصی آن ها را به طور کامل پوشش دهد. 

  • طراحی ساده و کاربر پسند

طراحی نرم افزار های کاربر پسند و زیبا باعث یک رقابت عالی در میان سازندگان انواع نرم افزار ها شده است. علاوه بر این ویژگی ها، در واقع سهولت کاربری باید بسیار مد نظر طراحان باشد. بنابراین با نرم افزار پخش و توزیع، مدیران فروش و ویزیتور ها و همچنین مدیران شرکت باید بتوانند به راحتی با نرم افزار کار کنند. 

کلام پایانی 

نرم افزار پخش و توزیع مویرگی، در واقع زیر مجموعه‌ ای از نرم افزار های حسابداری هستند که انجام تمامی امور را برای مدیران و صاحبان شرکت های پخش و توزیع کالا آسان کرده اند. در این میان یکی از چالش های مدیران شرکت های پخش، انتخاب یک نرم افزار مناسب است که بتواند کارایی خوبی داشته باشد. 

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر تعریف کامل نرم افزار های پخش و توزیع و بیان کاربرد های آن ها، ویژگی های یک نرم افزار مناسب را نیز شرح دهیم. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *