بهترین نرم افزار پخش و توزیع مواد غذایی چیست؟

نقش عمومی شرکت پخش مواد غذایی چیست؟

ممکن است شما یک محصول غذایی جدید داشته باشید و بخواهید آن را به قیمت مشخصی به سوپر مارکت های و صنایع غذایی هدف موجود در شهر مد نظر خود ارائه دهید. در این نوشته می توانید ماهیت شرکت پخش مواد غذایی را با تمرکز بر شناخت زنجیره تامین بهتر بشناسید و درک کنید.

همچنین با شیوه همکاری با شرکت های پخش مواد غذایی به عنوان عمده فروشان صنعت مواد غذایی نیز آشنا می شوید. در این مقاله شما پاسخ این سوال که نقش و وظایف عمومی شرکت پخش مواد غذایی چیست آشنا می شوید.

 

بررسی کلی شرایط بازار شرکت پخش مواد غذایی

وقتی درباره صنعت غذای ایران صحبت می کنیم، در حال صحبت کردن درباره اقتصاد بسیار بزرگی هستیم که روزانه عددی قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در این اقتصاد کلان در جریان است. از این مقدار حدود نیمی از آن سهم خرده فروشی ها می باشد. برخی از این خرده فروشی ها شامل خواربارفروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها است. حجم قابل توجهی از مصرف مواد غذایی نیز در رستوران ها و … مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

شرکت پخش و توزیع مواد غذایی

مهم ترین وظایف شرکت های پخش مواد غذایی

مهم ترین نقش و وظیفه یک شرکت پخش مواد غذایی، واسطه گری فیزیکی و مالی بین تولید کننده مواد غذایی و واحد توزیع کننده خرده فروشی مواد غذایی یعنی فروشگاه ها و سوپر مارکت ها می باشد. شرکت پخش مواد غذایی حجم بسیار بالایی از مواد غذایی را از تولید کنندگان مواد غذایی خریداری کرده و در بسته های کوچک در اختیار اپراتور های توزیع و یا همان فروشگاه ها و سوپر مارکت های قرار می دهد.

انواع توزیع کننده مواد غذایی

شرکت پخش مواد غذایی می تواند در اندازه های متفاوت فعالیت نماید. از تامین مواد غذایی یک فروشگاه سوپر مارکت گرفته تا یک هایپر بزرگ زنجیره ای می توانند جزو مشتریان شرکت پخش مواد غذایی باشند. توزیع کنندگان مواد غذایی در مجموع به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • توزیع کنندگان خط عمومی
  • توزیع کنندگان خط تخصصی
  • توزیع کنندگان مجدد

سیستم تیم پخش یک شرکت پخش و توزیع

  • توزیع کنندگان خط عمومی

توزیع کنندگان خط عمومی در شرکت پخش مواد غذایی وظیفه خدمات رسانی و حمل مواد غذایی را برای طیف وسیعی از اپراتور ها و فروشگاه های کوچک را برعهده دارند. مواد غذایی ای که توسط این توزیع کنندگان حمل می شود اصولا شامل کالا های بسته بندی شده و قفسه ای می باشد که حجم فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

مزیت این خط از توزیع کنندگان میزان حجم بالای کاری آن ها می باشد و تنوع محصولی که به اپراتور یا گیرنده محصول ارائه می دهند و این بخش نیاز به حسابداری و امورمالی بسیار قدرتمندی می باشد که به کمک یک نرم افزار حسابداری قابل انجام است. عیب این بخش نیز این است که به صورت تخصصی نمیتواند کالا ها را ارائه کند و گیرنده و اپراتور از تنوع تخصصی محصولات بهره مند نخواهد شد.

  •  توزیع کنندگان خط تخصصی

توزیع کنندگان تخصصی نیز بر روی دسته خاصی از محصولات شرکت پخش مواد غذایی به صورت کاملا تخصصی و با تنوع بسیار خوب تمرکز کرده و ویژگی های مختلفی را در اختیار اپراتور خود قرار می دهند. به عنوان مثال یک یک توزیع کننده غذاهای دریایی مانند تن ماهی و … می تواند تنوع گوناگونی از تن ماهی کنسرو شده توسط شرکت های مختلف را با ارائه قیمت های متنوع ارائه نماید.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که متوجه توزیع کنندگان تخصصی است در درجه اول تنوع بالا و در درجه دوم ارائه قیمت بسیار مناسب است. علت قیمت پایین نیز عاملیت فروش مستقیم کارخانه توسط توزیع کننده تخصصی می باشد.

  • توزیع کنندگان خط مجدد

توزیع کنندگان مجدد همان توزیع کنندگان و شرکت های پخش مواد غذایی کوچکتر هستند که به صورت واسط بار اپراتور های خود را از شرکت پخش مویرگی بزرگتر دریافت می کنند. این بخش از توزیع کنندگان زیر مجموعه توزیع کنندگان عمومی محسوب می شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به بیان ماهیت و طبقه بندی سازمانی و زیرمجموعه ای و نقش مهم شرکت پخش مواد غذایی در صنعت پخش مواد غذایی بپردازیم و شما با مطالعه این مقاله به صورت کامل پاسخ سوال نقش عمومی شرکت پخش مواد غذایی چیست آشنا می شوید.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم بازار فروش مواد غذایی بازار بسیار پر رونق و کلانی است که برآیند کلیه تحولات صورت گرفته روزمره در آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سفره مردم تاثیر می گذارد و پولی که در این سیستم جابجا می شود به صورت روزانه بالغ بر صد ها میلیون دلار محاسبه می شود.

ماهیت اصلی شرکت پخش مواد غذایی واسطه گری مابین تولید کننده و اپراتور فروشنده می باشد و تیم های پخش و توزیع نیز شامل سه بخش : توزیع کنندگان عمومی و تخصصی و مجدد می باشند.

نرم افزار پخش مویرگی میلیونر در شرکت های پخش مواد غذایی کمک شایانی به فروش بیشتر در این زمینه میکند.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *