آموزش ۰ تا ۱۰۰ حسابداری در شرکت های پخش مویرگی 

آموزش صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش مویرگی

انجام امور مالی و حسابداری در شرکت های پخش به خاطر حجم بالای پخش و توزیع کانال ها در سراسر کشور و بالا بودن تراکنش های روزانه دارای پیچیدگی هایی می باشد که انجام این امور تنها با به کار گیری نرم افزار حسابداری پخش مویرگی امکان پذیر می باشد.

در کنار استفاده از نرم افزار ها باید آموزش صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش مویرگی به نیرو های انسانی نیز داده شود؛ تا بتوانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات و کار های خود را در نرم افزار مربوطه ثبت کنند. مدیریت هر کدام از بخش های شرکت های پخش و توزیع با چالش هایی رو به رو می باشد که استفاده از نرم افزار ها تا حد زیادی به ساماندهی این امور کمک کرده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش مویرگی در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید..

نرم افزار حسابداری در شرکت های پخش مویرگی

نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

در واقع پخش و توزیع مویرگی به فرآیندی گفته می شود که در آن انواع محصولات و کالا ها برای رسیدن به دست مشتری از آن عبور می کنند. هدف پخش و توزیع، ارسال حداکثری محصولات به تمامی مناطق مورد نظر می باشد که این توضیع به دو صورت پخش گرم و سرد انجام می شود.

نرم افزار تخصصی فروش مویرگی میلیونر
نرم افزار تخصصی فروش مویرگی میلیونر

امروزه استفاده از انواع نرم افزار حسابداری پخش مویرگی، قابلیت توانایی دسترسی در هر زمان و مکانی را برای مدیران شرکت‌ های پخش از طریق لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، تبلت و … امکان پذیر کرده است. همچنین به کار گیری نرم افزار حسابداری مشکلات قیمت گذاری دستوری کالا ها و کمبود نیرو های انسانی متخصص را کاهش داده است.

 

تفاوت های حسابداری بازرگانی و حسابداری پخش مویرگی

در واقع می توان گفت به طور کلی حسابداری پخش و توزیع مویرگی از حسابداری بازرگانی پیرو حسابداری بازرگانی است. مشتریان در شرکت های پخش مویرگی با مبلغ های جزئی ولی با تعداد گردش بالا هستند. در حالی که در شرکت های بازرگانی مشتریان با مبلغ های بیش تر ولی تعداد گردش پایین هستند.

در نتیجه می‌ توان گفت گردش کلی مشتریان در شرکت های پخش مویرگی خیلی بیش تر از شرکت های بازرگانی می باشد و به همین دلیل است که گفته می‌ شود کنترل حساب مشتریان به یک برنامه‌ ریزی دقیق و نرم افزار حسابداری مناسب نیازمند است.

لزوم استفاده از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

همان طور که می دانید امروزه در تمامی کسب و کار های کوچک و بزرگ از یک نرم افزار حسابداری برای انجام امور مالی استفاده می شود. اکثر مدیران کسب و کار ها ترجیح مي دهند با تکیه بر اطلاعات، اعداد و ارقام دقیق تصمیم‌ گیری‌ های حساس خود را انجام دهند.

در حسابداری پخش مویرگی به دلیل اهمیت سرمایه گذاری بر روی خرید و فروش و تصمیم گیری بر روی کالا های پر فروش حتماً به یک نرم‌ افزار حسابداری قابل اعتماد نیاز است تا گزارش های بسیار مهم را با نهایت دقت در اختیار حسابداران قرار دهد.

نکته مهم تر برای انجام دقیق امور مالی و حسابداری در این شرکت ها آموزش صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش مویرگی به وسیله نیرو های با تجربه و خبره می باشد. زیرا اگر نیروی انسانی در به کار گیری نرم افزار ها توانایی لازم را نداشته باشند عملا شرکت با مشکلات بسیاری در بخش مالی و حسابداری مواجه خواهد شد.

حسابداری سفارش گیری و پخش مویرگی

 

مراحل حسابداری سفارش گیری و پخش مویرگی

حسابداری پخش و توزیع مویرگی به عنوان زیر مجموعه حسابداری بازرگانی و همچنین حسابداری شرکت های پخش مواد غذایی محسوب می شود. انجام امور شرکت های پخش از انبار آغاز و با ثبت سفارش توسط مشتری وارد فاز تحویل کالا و انجام تراکنش های مالی و در نهایت دریافت بازخورد از بازار انجام می شود.

در اینجا به مراحل کاری شرکت های پخش  و توزیع مویرگی می پردازیم:

  • دریافت سفارش کالا از مشتریان

در این مرحله ویزیتور یا بازاریاب برای ثبت سفارش به مشتری ها مراجعه می کند و سفارش های مربوطه را ثبت می نماید. ثبت سفارش به دو صورت سنتی یا مدرن (استفاده از اپلیکیشن های سفارش گیر) امکان پذیر می باشد. در این مرحله امکان صدور و چاپ فاکتور فروش با تاییدیه مدیریت فروش شرکت، در حین تحویل به مشتری امکان پذیر می باشد.

  • مرحله فاکتور نویسی

در این مرحله سفارش های ثبت شده به صورت سنتی یا مدرن در یک فاکتور ثبت می شود. یک نسخه از این فاکتور به صورت دست نویس یا الکترونیکی برای واحد انبار و نسخه دیگر برای واحد پخش ارسال می شود.

  • دریافت کالا توسط مشتری

در صورت تایید برگه های خروجی توسط مدیر، کالا های در خواستی توسط مشتری به واحد پخش تحویل داده شده تا مسئولین توزیع و پخش برای مشتریان ارسال کنند. در این مرحله ممکن است کالای تحویل داده شده به مشتری مرجوع شود که در این صورت بعد از اطمینان از سالم بودن کالا، برگه مرجوعی ضمیمه فاکتور می شود.

  • تسویه کالای خروجی و ثبت سند

تمامی فاکتور ها و برگه های خروجی برای ثبت در بخش امور مالی شرکت به واحد حسابداری فروش تحویل داده می شوند. در مرحله ثبت سند نیز فاکتور های پرداخت شده باید در سند حسابداری ثبت شود. اگر کل مبلغ وصول نشده باشد فقط برای مبلغ وصول شده سند حسابداری اعمال و ثبت می شود.

آموزش صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش و توزیع

کلام پایانی

در گذشته فقط کار های عمومی مانند تایپ، دیدن فیلم و … با استفاده از کامپیوتر ها انجام می شد. اما با گذشت زمان و ورود نرم‌ افزار های مختلف به بازار و استفاده از نرم افزار هایی مانند نرم افزار حسابداری پخش مویرگی انجام امور مالی و حسابداری شرکت را برای مدیران راحت و سریع کرده است.

از طرف دیگر آموزش صفر تا صد حسابداری در شرکت های پخش مویرگی بسیار مهم و حیاتی می‌ باشد. زیرا در صورتی که افراد کار با نرم افزار های حسابداری را بلد نباشند، انجام امور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

ایا میدانید بهترین نرم افزار پخش مویرگی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *