همه چیز در مورد چک های صیادی

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از چک های صیادی که باعث بالا رفتن ضریب اعتباری می شود، اجرایی کردن قوانین و مقررات آن ها است. در واقع با قرار دادن  چک های صیادی و جایگزین کردن آن ها به جای چک های قدیمی می توان علاوه بر سخت کردن شرایط گرفتن دسته چک برای افراد بد حساب، با استعلام چک های برگشتی و سوابق فرد صادر کننده  از نقد شدن چک دریافتی خود اطمینان بیشتری داشت.

استعلام چک های صیادی

برای اینکه بتوانید از خوش حسابی و نقد شوندگی فرد صادر کننده چک اطمینان حاصل کنید باید از چک صیادی استعلام بگیرید. برای انجام این کار می توانید شناسه استعلام موجود در چک صیادی را که عددی ۱۶ رقمی می باشد، به سامانه پیام کوتاه بانک مرکزی یعنی ۷۰۷۰۱ ارسال کرد. به این صورت به راحتی می توان از اعتبار حساب و تعداد چک های برگشتی فرد صادر کننده اطلاع یافت.

نمونه چک صیادی

جواب پیامک استعلام چک صیادی

بعد از اینکه کد ۱۶ رقمی را به سامانه پیامکی بانک مرکزی فرستادید، جواب استعلام تا مدت ۱۵ دقیقه برای شما ارسال می گردد. اگر بعد از این مدت جواب استعلام به هر دلیلی برای شما ارسال نشد و یا پیامکی مبنی بر عدم امکان اخذ استعلام برای شما ارسال گردید، دوباره برای استعلام اقدام کرده و کد مورد نظر را برای سامانه ارسال کنید. بعد از دریافت جواب استعلام توسط سامانه، جواب  به صورت شاخص های رنگی برای شما ارسال می شود که در ادامه آن ها را بررسی می نماییم.

سفید: فرد صادر کننده چک هیچ گونه چک برگشتی ندارد و یا در صورت داشتن چک برگشتی، تمامی آن ها رفع شده اند.

زرد: فرد صادر کننده چک، دارای یک چک برگشتی بوده و یا به میزان پنج میلیون تومان تعهد برگشتی دارد.

نارنجی: فرد صادر کننده چک، دارای یک تا چهار جک برگشتی بوده و یا به میزان بیست میلیون تومان تعهد برگشتی دارد.

قهوه ای: فرد صادر کننده چک دارای پنج تا ده چک برگشتی بوده و یا به میزان پنجاه میلیون تومان تعهد برگشتی دارد.

قرمز: فرد صادر کننده چک، بیشتر از ده چک برگشتی داشته و یا  بیش از پنجاه میلیون تومان دارای تعهد برگشتی است.

استعلام چک صیادی

هزینه استعلام چک صیادی

برای استعلام چک صیادی می توان با ارسال کد ۱۶ رقمی موجود بر روی چک برای سامانه مرکزی، به راحتی از فرد صادر کننده چک استعلام گرفت. هزینه ارسال پیامک برای سامانه حدود ۳۵۰ تومان  است که این هزینه برای استعلام چک صیادی فرد مورد نظر و همچنین تمامی پیام هایی که فرستاده می شود، می باشد. در واقع می توان گفت که این ۳۵۰ تومان بابت هر استعلامی که انجام می دهید از حساب شما کسر می گردد. افراد می توانند از طریق هر شماره ای که دارند تا چهار بار در روز از چک های صیادی از طریق سامانه بانک مرکزی استعلام گیرند. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *