نرم افزار حسابداری ساختمانی

کاربرد نرم افزارهای حسابداری ساختمانی

با افزایش صنایع در دنیای امروزی، پیمانکاری جزیی از زنجیره تولید بسیاری از صنایع شده و صنعت های مختلف بیشتر از گذشته به آن وابسته شده اند، تا جایی که پیمانکاری را نیز یک صنعت نامیده اند. حسابداری پیمانکاری(ساختمان) نیز جزیی از شاخه علم حسابداری و یکی از پیچیده ترین آن هاست و امروزه با استفاده از این نرم افزارهای حسابداری ساختمان ، کار پیمانکاران نیز دقیق تر و تحویل پروژه سر موعد مقرر انجام می شود.نرم افزار حسابداری ساختمانی

کار هر پیمانکار از زمان اعلام در مناقصه آغاز و با تحویل پروژه پایان می یابد. در مسیر انجام کار مسائل مختلفی برای پیمانکار ممکن است به وجود آید که تنها با دانش حسابداری پیمانکاری می توان آن ها را پيش بينی و پیگیری کرد.

مدیر هر مجموعه ای به یک ابزار قدرتمند نیاز دارد تا امورات مجموعه خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. مجموعه نرم افزارهای حسابداری ساختمان ابزاری قدرتمند و در دسترس است که می تواند به پیمانکاران و مدیران در کنترل کارمندان و کارکنان و میزان دستمزد آن ها کمک کند.

در این مقاله سعی داریم شما را با نرم افزارهای حسابداری در صنعت پیمانکاری آشنا کنیم پس با این پست همراه باشید.انچه در این مقاله میخوانید:

نرم افزار حسابداری ساختمانی چیست؟

یکی از اولین اقدامات در تاسیس شرکت های پیمانکاری، خرید نرم افزار حسابداری ساختمان می باشد. مزایای بسیار زیاد این نرم افزار باعث می شود انجام کارهای حسابداری با سرعت و دقت بالایی انجام شود. استفاده از یک نرم افزار حسابداری برای یک پیمانکار بسیار اهمیت دارد زیرا می تواند تعیین میزان سرمایه لازم، برنامه ریزی برای انجام پروژه های جدید و حسابرسی کارکنان مجموعه تحت نظر خود را به راحتی کنترل کند.

این نوع حسابداری از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ کارفرما، پیمانکار و قرارداد که هر سه اجزای تشکیل دهنده حسابداری برای پیمانکاری می باشند. خرید یک نرم افزار حسابداری علاوه بر اینکه باعث نظم و سرعت بخشیدن به کارها می شود، بلکه از طرفی هم درصد خطا در محاسبات را نیز به حداقل می رساند. پیمانکاران بخش های آب، نیرو، راه و ترابری و سایر گروه های پیمانکاری در صورت داشتن یک نرم افزار حسابداری می توانند سریع تر پروژه کاری خود را تحویل داده و با کارفرما تسویه کنند.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

مزایای خرید نرم افزار حسابداری ساختمانی

از جمله امکاناتی که با خرید یک نرم افزار حسابداری ساختمان خواهید داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسریع فرایندهای حسابداری:

    با استفاده از این چنین نرم افزارهایی در صنعت پیمانکاری سرعت انجام عملیات های حسابداری افزایش می یابد. به طور مثال می توان با ثبت نمونه قراردادهای مختلف، در هنگام عقد قرارداد جدید به جای نوشتن قرارداد تنها بخش هایی از نمونه قرارداد ثبت شده را تغییر دهید.

  • آرشیو پروژه ها:

    ثبت و نگهداری از پروژه های قبلی و تمام شده با دقیق ترین جزئیات در حافظه نرم افزار و در فضایی امن ذخیره می شوند تا در صورت لزوم مدیران به آنها دسترسی داشته باشند.

  • مرتب سازی پروژه ها:

    تعداد بالای پروژه های در حال اجرا و پروژه هایی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند، نیاز پیمانکار به وجود یک نرم افزار حسابداری ساختمان را برای دسته بندی نظم دهی و تسریع در انجام کارها نشان می دهد.

  • ثبت و معرفی بی نهایت پروژه:

    پیمانکاران می توانند بدون نگرانی و بدون در نظر گرفتن محدودیت در مورد رسیدگی به امور مالی پروژه هایی که مسئولیت آن را پذیرفته‌اند، تعداد بیشتری پروژه قبول کرده و شرکت خود را روز به روز گسترش دهند.

ویژگی های گفته شده در بالا همگی ویژگی های تخصصی نرم افزارهای حسابداری ساختمان می باشد. در اینجا تعدادی از مزایای کلیه این نرم افزارها را به اطلاع شما می رسانیم:

  • مدیریت چک های پرداختی و دریافتی
  • مدیریت حساب های بانکی
  • مدیریت کاربران و کارکنان مجموعه ها
  • مدیریت بخش انبار
  • مدیریت میزان سود و زیان

بنابراین هنگام خرید نرم افزار حسابداری ساختمان باید به داشتن این قابلیت ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نتیجه گیری

در ابتدای راه اندازی کسب و کارهای کوچک، اغلب مدیران علاقه‌ای به خرید و استفاده از نرم افزارهای حسابداری نمی‌بینند زیرا انجام امورات حسابداری این مجموعه های کوچک به اندازه ای نیست که نتوان به صورت دستی آنها را انجام داد و به همین دلیل خرید نرم افزارهای حسابداری را برای کاهش دادن هزینه ها به بعد موکول می‌ کنند، اما این برای شرکت های بزرگ تر مانند پیمانکاری ها صدق نمی‌کند و از اولین اقدامات انجام شده برای راه اندازی یک شرکت باید خرید یک نرم افزار حسابداری ساختمان باشد.

در این مقاله مزایا و ویژگی های نرم افزار های حسابداری ساختمان را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که با توجه به پیچیدگی و گستردگی امور، خرید یک نرم افزار حسابداری برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ لازم و ضروری می باشد.

 

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *